Thursday, 1 May 2014

Grab a prop and strike a pose



In the events field every day arise new innovations, in both in personal events as in the corporate ones. But something that has had a particular impact and continues growing today are photo booths. This is because they are a fun item in a huge variety of events as weddings, parties, graduations, birthdays... 

With the installation of the photo booth , your guests can get a special detail for the remember of the event, at the same time that they are sharing a good time with their friends.

There are companies that are dedicated to rent photo booth for the events , but if you want something more simple and spontaneous, you can make your own photo booth through the creation of a background setting and using your favorite props to get more funny pictures.

If you have decided create your own photo booth and you want to create an unforgettable experience with your event, you need to keep in mind the following:

 ♥ The background: The height and width of the background must be at least 2 meters in order to have enough space and create the desired atmosphere. Use fabrics, decorative pieces, balloons, paper... do not limit yourself . Use all your creativity on it.

 ♥ Lighting: The photo booth must have proper lighting which to stand out the details of the photograph and the guest's faces. The pictures will look professional if you have a good lighting on the photo booth.

 ♥ Props: The items should be fun and exaggerated like large glasses, colored wigs , hats, boas, mustaches, gloves. The variety of accessories will capture the attention of your guests. You can link it with your event theme.


About the messages, you must be funny and also grab attention. You could have a small board and chalk with the intention to be the guests who write their own messages.

 ♥ Location: the photo booth should be located in an accessible place for guests and not obstruct or entries and exits the room. You should still be visible.

 ♥ The camera: It's always important to select a responsible person to handling the camera, in the case that you don't hire a professional service . Although it is nice to have the spontaneity among the guests to capture the moment with their own smartphones, the host always want to keepsake of the event so the best option is to contract this service to a professional photographer.

En el mundo de los eventos cada día surgen nuevas innovaciones tanto en los eventos personales como corporativos, pero algo que ha tenido especial impacto y que a día de hoy continua con mucha fuerza son los photo booths  o las cabinas de las fotos. Y es que son un elemento muy divertido en bodas, fiestas de graduaciones, cumpleaños...

Con la instalación de los photo booth los invitados pueden obtener un recuerdo especial del evento, al mismo tiempo que comparten de un rato agradable con sus amigos. 

Existen compañías que se dedican al alquiler de la cabina en los eventos, pero si quieres algo mucho más sencillo y espontáneo puedes hacer tu propio photo booth, creando el fondo del setting y combinando tus accesorios o props.

A la hora de crear tu photo booth, si queremos crear una experiencia inolvidable y crearle valor a tu evento, debes tener en cuenta lo siguiente:

 ♥ El fondo: la altura y ancho del fondo que selecciones debe ser por lo menos de 2 metros para poder tener el espacio suficiente y crear el ambiente deseado. Utiliza telas, piezas decorativas, globos, papel...no te limites. Pon tu creatividad a volar.  

 ♥ La Iluminación: debes contar con la iluminación adecuada para que se puedan distinguir los detalles de la fotografía y los rostros de las personas. Si puedes tener focos que iluminen podrás destacar aún más los detalles y las fotografías lucirán profesionales.

 ♥ Accesorios o props: deben ser elementos divertidos y que sea exagerados como grandes anteojos, pelucas de colores, sombreros, boas, bigotes, guantes. La variedad de los accesorios captarán la atención de tus invitados.  

Debemos ser creativos a la hora de redactar los mensajes, deben ser cómicos y al mismo tiempo captar la atención. Podrías tener una pequeña pizzara con tiza para que los invitados escriban sus propios mensajes. 

 ♥ Ubicación: el photo booth se debe ubicar en un lugar accesible para los invitados y que no obstruya ni las entradas ni las salidas del salón. Aún así debe ser visible.

 ♥ La cámara: siempre es importante seleccionar una persona responsable que maneje la cámara, en caso de no contratar un servicio profesional. Aunque es agradable que exista una espontaneidad entre los invitados y que capten el momento con sus propios smartphones, el anfitrión siempre querrá conservar un recuerdo por eso lo aconsejable es contratar este servicio a un fotógrafo profesional.






















I hope you have enjoyed with it!


Espero que os haya gustado! 
Lucia xx

No comments:

Post a Comment