On my first official post I would like to tell you some tips to face a job interview for the post of event planner.
Everyone who has the desire to devote to this field has tow options: create his own company or work for an existent one and therefore to do an interview. In the most of the situations, I am afraid that the more common option, and more in the beginning, is the latter so let us go for it!
Some of the common questions that the interviewer can ask you, are about:
♥ Yourself
Think in your weaknesses and strengths. The strengths are the easy part. Focus on the skills that the profession required together with the ethic that your company shows. In this case, such as professionalism, passion, creativity, the ability to be organized, responsibility, reliability, seriously in the post of job, multitasking ability...You need to show that you feel satisfaction, self-confidence, ability to deal with difficult problems and ease adapt to new responsibilities quickly when necessary.
For the weaknesses, the best way out is a generalized response that refer to a key positive feature. Prepares the response so that your "weakness" appears at the end as a positive feature. For example "I have devotion for my job and I involve me with all my energy, sometimes if others do not the same, I feel frustrated ..." You have to turn a controvert question into an opportunity to promote your professional profile.
This question is the opportunity to convince the interviewer that you are the best candidate for this job. But before answering, make sure that you know the most important skills the company want . The interviewer is not looking for a competent wedding planner; want to find the person who is able to work quickly and efficiently on current projects. If you have something to show like a portfolio, blog, website...this is the opportunity.
♥ Your knowledge about the company
Nowadays, all company have website, blog and are linked to social networks. Research about original details that catch your attention in the first impact with the site is a good idea. Also you can still showing your values for the post, speaking about the lot of thoughts and principles that you and the ethic of the company have in common.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
En mi primer post oficial me gustaría daros algunos consejos para afrontar una entrevista de trabajo para el puesto de organizador de eventos.
Toda persona que tenga el deseo de dedicarse a este campo tiene dos opciones: crear su propia empresa o trabajar para una existente y , por tanto, tendrá que enfrentarse a una entrevista . En la mayoría de las situaciones, me temo que la opción más común, y más al principio, es la última así que vamos a ir a por ello!
Algunas de las preguntas comunes que el entrevistador puede preguntarle, son sobre:
♥ Ti
Piensa en tus debilidades y fortalezas. Los puntos fuertes son la parte fácil. Centraté en las habilidades que requiere la profesión, junto con la ética que la compañía muestra. En este caso , como el profesionalismo, la pasión, la creatividad, la capacidad de organizarse, la responsabilidad, la fiabilidad, la seriedad en el puesto de trabajo, la capacidad de multitarea... Tienes que demostrar que te sientes satisfecho, con confianza en ti mismo, que tienes la capacidad para enfrentar los problemas difíciles y facilidad para adaptarte a las nuevas responsabilidades de forma rápida cuando sea necesario.
Para los puntos débiles, la mejor salida es una respuesta generalizada que haga referencia a un rasgo positivo clave. Prepara la respuesta para que tu "debilidad " parezca al final como una característica positiva . Por ejemplo, " tengo devoción por mi trabajo y pongo toda mi energía , a veces si los demás no hacen lo mismo, me siento frustrado ... " Tienes que convertir una pregunta controvertida en en una oportunidad para promover tu perfil profesional.
♥ Tu experiencia en el puesto de event planner
Esta pregunta es la oportunidad de convencer al entrevistador de que eres el mejor candidato para este trabajo. Pero antes de responder , asegúrate de que sabes las habilidades más importantes que la empresa quiere . El entrevistador no está buscando a un planificador de eventos solo competente; quieren encontrar a la persona que es capaz de trabajar con rapidez y eficacia en los proyectos actuales. Si tienes algo que mostrar como un portafolio, blog, web ... esta es la oportunidad.
♥ Tu conocimiento sobre la compañía
Hoy en día , todas empresa tienen página web, blog y están vinculadas a las redes sociales. Investiga acerca de algún detalle original que te haya llamado la atención en el primer impacto con la web, es una buena idea. Además en esta parte de la entrevista, puedes seguir demostrando tus valores para el puesto, al hablar de la gran cantidad de ideas y principios que tienes en común con la ética de la empresa.
No comments:
Post a Comment